Konfigurowanie dostępu zdalnego do swojego komputera
Aby skonfigurować zdalny dostęp do komputera Mac albo komputera z systemem Windows lub Linux:
1. Otwórz Chrome na komputerze.
2. Na pasku adresu wpisz remotedesktop.google.com/access
3. W sekcji „Skonfiguruj zdalny dostęp” kliknij Pobierz.
4. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, by pobrać i zainstalować Pulpit zdalny Chrome.
W celu uzyskania dostępu do Pulpitu zdalnego Chrome konieczne może być podanie hasła do komputera.
Może też pojawić się prośba o zmianę opcji zabezpieczeń w Ustawieniach.
Udostępnianie komputera innym osobom
Swój komputer możesz zdalnie udostępnić innym osobom. Oznacza to, że uzyskają one pełny dostęp do Twoich aplikacji, plików, e-maili, dokumentów i historii.:
1. Otwórz Chrome na komputerze.
2. Na pasku adresu wpisz remotedesktop.google.com/support i naciśnij Enter
3. W sekcji „Uzyskaj pomoc” kliknij Pobierz.
4. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, by pobrać i zainstalować Pulpit zdalny Chrome.
5. W sekcji „Uzyskaj pomoc” wybierz Generuj kod.
6. Podyktuj kod serwisantowi
7. Gdy ta osoba użyje kodu, zobaczysz okno dialogowe z jej adresem e-mail. Kliknij Udostępnij, by przyznać tej osobie pełny dostęp do komputera.
8. Aby zakończyć sesję udostępniania, kliknij Zatrzymaj udostępnianie.
Kod dostępu działa tylko raz. Jeśli udostępniasz swój komputer, co 30 minut będzie pojawiać się prośba o potwierdzenie, że nadal chcesz to robić.